Свет не стаіць на месцы, а рухаецца наперад з фантастычнай хуткасцю. Таму часам хуткасць зпаяўлення новых крэатыўных ідэй значна перавышае тыя магчымасці, у першую чаргу фінансавыя, якія існуюць у людзей, у галовах якіх гэтыя ідэі нарадзіліся.
Калі ў ініцыятараў недастаткова тых ці іншых рэсурсаў для рэалізацыі сваіх ідэй застаецца спадзявацца толькі на тое, што хто-небудзь гэтыя рэсурсы знойдзе і прадаставіць ім у карыстанне. Як правіла, такімі людзьмі выступаюць інвестары. Адной з своеасаблівых формаў фінансавай падтрымкі арыгінальных ідэй і праектаў, таксама адной з формаў інвеставання і з'яўляецца краудфандзінг. Па сваёй сутнасці краудфандзінг з'яўляецца формай сумеснага фінансавання той ці іншай ініцыятывы вялікай колькасцю параўнальна дробных інвестараў (як правіла, фізічных асоб).
Такое паняцце як краудфандзінг мае глыбокія карані ў многіх культурах. Правобраз краудфандзінга - гэта талака (форма сельскай ўзаемадапамогі). Краудфандзінг - гэта сучасная талака, аднак асноўным рэсурсам краудфандзінга з'яўляюцца фінансавыя сродкі, а месцам збору гэтых фінансавых сродкаў - Інтэрнэт.
Вызначымся з тэрмінамі. Калі малады і крэатыўны праект выходзіць на спецыялізаваны краудфандзінгавы рэсурс у Інтэрнэце для збору фінансавых сродкаў, то гэта называецца краудфандзінгавай кампаніяй (funding campaign). Ініцыятары правядзення краудфандзінгавай кампаніі называюцца стваральнікамі праекта (projects creators). З іншага боку, людзі, якія аказваюць фінансавую падтрымку краудфандзінгавым кампаніям, называюцца спонсарамі (backers) або прыхільнікамі (supporters). Спонсары, якія падтрымліваюць краудфандзінгавую кампанію, не з'яўляюцца інвестарамі, так як, як правіла, яны не ўкладваюць грошы ў якой-небудзь актыў у надзеі на тое, што яго кошт з часам вырасце. У некаторых праектах іх можна назваць проста пакупнікамі, у некаторых дабрачынцамі.
У цяперашні час існуе некалькі асноўных форм краудфандзінга. Краудфандинг, які базуецца на прынцыпе папярэдняга продажу. Спонсары, якія ўдзельнічаюць у такім праекце, па сутнасці, проста ўносяць прадаплату за прадукт ці паслугу, якія з'явяцца ў будучыні. Гэта значыць, па сутнасці, спонсары проста авансуюць прадаўца, а прадавец у сваю чаргу гарантуе спонсару продаж тавару або аказанне паслугі па факце паспяховага завяршэння праекта: не проста паспяховага збору грошай у рамках краудфандзінгавай кампаніі, а менавіта паспяховага завяршэння праекта, гэта значыць па факце рэальнага выпуску тавару. Краудфандинг, які базуецца на прынцыпе атрымання льгот. Пры дадзеным тыпе краудфандзінга спонсары атрымліваюць шэраг унікальных льгот (згадка ў спісе спонсараў, нанясенне лагатыпа спонсара на канчатковую прадукцыю, эксклюзіўная сустрэча з удзельнікамі праекта і г.д.). У абмен на фінансавую падтрымку каманда праекта распрацоўвае спіс ільгот і прывілегій рознай значнасці, якія спонсар можа набыць. Краудфандзінг, які, па сутнасці сваёй з'яўляецца дабрачыннасцю, так як ільготы з'яўляюцца чыста намінальнымі і маюць толькі эмацыйную састаўляючую. Як правіла, такая форма краудфандзінга выкарыстоўваецца пры фінансаванні сацыяльных праектаў, праектаў звязаных з мастацтвам. Часта каманды праекта смешваюць формы краудфандзінга, у выніку чалавек не толькі ўносіць прадаплату за канчатковы тавар, але і атрымлівае тую ці іншую эксклюзіўную ільготу ў залежнасці ад сумы, якую ён унёс на падтрымку праекта.
Для арганізацыі краудфандзінгавых кампаній створаны спецыялізаваныя пляцоўкі, такія як, напрыклад, Kickstarter.com або ulej.by. Як правіла, кампанія праекта размяшчаецца на краудфандзінгавай пляцоўцы на пэўны тэрмін. Калі за названы тэрмін кампанія не змагла сабраць заяўленыя сродкі, то кампанія анулюецца і сродкі вяртаюцца спонсарам.