Многія бізнесмены пачынаюць запуск уласнай справы з бізнес-плана. І хаця ў свеце існуюць сотні паспяховых кампаній, якія зарабілі першыя сур'ёзныя грошы без планіравання, напісанне бізнес-плана можа павысіць вашыя шанцы на поспех.

Для напісання бізнес-плана часта звяртаюцца да кансультантаў. З аднаго боку яны гарантуюць вам прафесійны падыход, але з другога, самастойнае напісанне бізнес-плана дапаможа вам глыбей пагрузіцца ў тое, што можа стаць справай усяго вашага жыцця. Не хвалюйцеся, вам не абавязкова мець вучоную ступень па бізнесе або бухгалтарскаму ўліку, каб скласці выдатны бізнес-план.

У гэтым матэрыяле мы раскажам, як выканаць ваш план крок за крокам без складанасцяў і расчараванняў.

Ключавыя кампаненты бізнес-плана

Незалежна ад таго, ствараеце вы бізнес-план для інвестара і развіцця бізнесу або хочаце высветліць, ці спрацуе ваша ідэя, кожны бізнес-план павінен ахопліваць 6 асноўных раздзелаў.

1. Рэзюмэ

Гэта першая старонка вашага бізнес-плана. Тут вы разважаеце аб місіі і стратэгіі вашага бізнесу, коратка апісваеце прапанаваныя прадукты ці паслугі, выкладаеце асноўную інфармацыю аб структуры ўласнасці і пішаце вашыя планы.

2. Апісанне кампаніі

Гэты раздзел змяшчае юрыдычна значную інфармацыю, у тым ліку зарэгістраваную назву кампаніі, адрас фізічнага месцазнаходжання, імёны ключавых уласнікаў і кіраўнікоў бізнесу, гісторыю кампаніі.

Таксама апісваюць характар ​​бізнесу і даюць больш падрабязную інфармацыю аб прадуктах ці паслугах, якія кампанія прапануе або будзе прапаноўваць.

3. Бізнес-мэты і стратэгія іх дасягнення

Мэта любога бізнесу - прыбытак, але гэта занадта агульны падыход. У раздзеле, аб якім мы гаворым, вам трэба сканцэнтравацца на канкрэтных велічынях, апісаць на які прыбытак вы разлічваеце ў першыя некалькі гадоў працы кампаніі, якую долю рынку хочаце заняць, на якія рынкі выйсці ў далейшым.

Калі вам патрэбна знешняе фінансаванне, вы можаце выкарыстоўваць гэты раздзел, каб растлумачыць, чаму ў вас ёсць відавочная патрэба ў інвестыцыях, як фінансаванне дапаможа вашаму бізнесу расці і як вы плануеце дасягнуць пастаўленых мэт.

Напрыклад, калі ваш бізнес запускае новую прадуктовую лінейку, вы можаце растлумачыць, як інвестыцыі дапамогуць вашай кампаніі запусціць новы прадукт і павялічыць продажы на 50% на працягу наступных трох гадоў.

4. Структура бізнесу

Тут трэба апісаць юрыдычную структуру вашага бізнесу, пазначыць тып суб'екта гаспадарання (прыватнае прадпрыемства, таварыства, таварыства з абмежаванай ці дадатковай адказнасцю і гэтак далей), а таксама апісаць ключавыя пазіцыі ў кампаніі, згадаўшы супрацоўнікаў, менеджараў ці іншых уладальнікаў бізнесу.

Гэты раздзел таксама павінен апісваць тое, як у вашым бізнесе размеркаваны долі ў статутным фондзе.

5. Тавары і паслугі

У гэтым раздзеле вы можаце падрабязна апісаць прадукты ці паслугі, якія вы прапануеце ці плануеце прапанаваць. Ён павінен уключаць наступнае:

• Тлумачэнне таго, як працуе ваш прадукт ці паслуга

• Мадэль цэнаўтварэння для вашага прадукта або паслугі

• Апісанне партрэта тыповага кліента, якога вы абслугоўваеце

• Стратэгія выхаду на рынак і продажаў

• Параўнальны аналіз з канкурэнтамі

Вы таксама можаце ўключыць у раздзел апісанне зарэгістраваных або таварных знакаў і патэнтаў, якія чакаюць рэгістрацыі.

6. План маркетынгу і продажу

Апішыце вашу маркетынгавую стратэгія і канкрэтныя этапы яе рэалізацыі. Адкажыце на пытанне, як вы плануеце пераконваць кліентаў набываць вашыя прадукты ці паслугі, або як вы будзеце развіваць лаяльнасць кліентаў, каб павялічыць колькасць паўторных пакупак?

У гэтай частцы таксама можна падрабязней спыніцца на моцных баках вашага бізнесу і засяродзіцца на тым, што адрознівае ваш бізнес ад канкурэнтаў.

7. Фінансавы аналіз бізнесу

Калі размова ідзе аб адкрыцці новага бізнесу, то гэты раздзел будзе змяшчаць толькі прагнозныя паказчыкі і яго можна сумясціць з наступным раздзелам. Аднак, калі бізнес-план складаецца для дзеючага бізнесу, які знаходзіцца ў пошуку фінансавання, вам трэба ўключыць сюды справаздачы аб даходах або прыбытках і стратах, баланс, у якім пералічаны вашыя актывы і пасівы, справаздачу аб руху грашовых сродкаў, які паказвае, як кампанія распараджаецца сродкамі.

8. Фінансавыя прагнозы

Гэта важная частка вашага бізнес-плана, калі вы шукаеце фінансаванне або інвестараў. У ім апісваецца, якім чынам ваш бізнес будзе прыносіць дастаткова прыбытку для вяртання прыцягнутага фінансавання або як, уклаўшы грошы ў ваш бізнес, інвестары змогуць прымножыць капітал.

Тут вам трэба прапісаць штомесячныя ці штоквартальныя адзнакі продажаў, выдаткаў і прыбыткаў вашага бізнесу за як мінімум трохгадовы перыяд. Дакладнасць з'яўляецца ключавым момантам, таму ўважліва прааналізуйце сваю мінулую фінансавую справаздачнасць, перш чым рабіць прагнозы. Калі вы толькі запускаеце праект, можна абаперціся на лічбы, якія вы можаце сабраць аб продажах і фінансавых выніках вашых канкурэнтаў.

9. Прыкладанне

Пералічыце любую важную на ваш погляд інфармацыю, якую вы не змаглі размясціць у папярэдніх раздзелах: напрыклад, рэзюмэ ключавых супрацоўнікаў, ліцэнзіі, кантракты на арэнду абсталявання, дазволы, патэнты, банкаўскія выпіскі, кантракты, а таксама асабістую і дзелавую крэдытную гісторыю.

Заключэнне

Бізнес-план - гэта больш, чым дакумент. Гэта кіраўніцтва да дзеяння, якое дапаможа вам намеціць мэты і своечасова іх дасягнуць. Гэта інструмент кіравання, які дазваляе вам аналізіраваць вынікі, прымаць стратэгічныя рашэнні і дэманстраваць, як ваш бізнес працуе і расце.

Бізнес-план не пішацца на стагоддзі. Сучасны рынак такі, што пераглядаць і абнаўляць дакумент, створаны вамі ў момант запуску бізнесу, вы будзеце прыкладна раз у квартал. І мы спадзяемся, што ўсе абнаўленні будуць толькі ў лепшы для вас бок.